Kontakt
Köpvillkor
Vanliga Frågor
För allmänna frågor
Mail: kontakt@rosmic.se

För frågor till kundservice
Mail: kundservice@rosmic.se
Du kan också använda vårt online formulär för att få hjälp av vår kundservice!

Vi är alltid intresserade av att höra just dina idéer och tankar.
Hör gärna av dig ifall du har några förslag hur vi kan förbättra oss eller ifall det är någon specifik produkt du saknar.

Köpvillkor

Beställning

Alla beställningar görs på rosmic.se

Priser

Samtliga priser på rosmic AB visas inklusive moms (25 %).

Betalningssätt

Du kan betala med direktbetalning via bank, betalkort SMS/WyWallet och faktura. Betalningssätt väljer du som kund i kassan.

rosmic AB använder Payson för säkra betalningar. Läs mer om Payson på: payson.se

Delbetalning

Då du betalar med Payson-faktura har du möjlighet att delbetala alla köp som överskrider 300 kr.

Fraktkostnader

Vi bjuder på fraktkostnaden.

Ångerrätt

Som konsument har du rätt att ångra ditt köp till och med 14 dagar efter det att köpet genomfördes. Det är tillåtet att försiktigt undersöka varan och ångra sig om den inte uppfyller förväntningarna. För att kunna utnyttja ångerrätten ska varan vara i samma skick som när den togs emot.

Ångerrätten gäller inte hygienartiklar och vissa varor med försegling. Vid ångrat köp står konsumenten för retur och fraktkostnader.

Reklamation

Om varan du fått hem är felaktig eller defekt kan du reklamera varan i upp till 3 år, kunden måste reklamera vara inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Kontakta oss på rosmic innan du skickar tillbaka produkten så löser vi problemet så snabbt som möjligt och erbjuder en lösning som vi anser lämplig.

Exempel på åtgärder vi gör vid defekt vara:

• Reparera felet
• Byta produkten mot en felfri
• Prisavdrag
• Ersättning för reparation
• Om så önskas kan du också häva köpet och få pengarna tillbaka.

När det rör sig om felaktig produkt står vi på rosmic självklart för eventuella returkostnader.

Leveranstider

Om beställd vara finns i lager skickas den samma dag under förutsättning att beställningen gjorts under arbetstider, beställningar som görs under kvällar och helger skickas nästkommande arbetsdag. Till detta tillkommer leveranstid vilken kan variera något. Normalt har du din vara inom 1-5 arbetsdagar, men kan ta längre tid under vissa perioder med hög arbetsbelastning. Vi gör allt vi kan för att du ska få din beställning så snart som möjligt.

Vi meddelar givetvis dig som kund om leveransen blir försenad. Notera också att om du har en användare och är inloggad när köpet genomförs så kan du senare gå in och följa din order under orderstatus.

Ej uthämtade paket

Paket finns kvar hos ombud i fyra veckor vartefter de skickas tillbaka till oss, ej upphämtade paket kommer att debiteras med en avgift. Blir vi inte kontaktade på kundservice@rosmic.se inom 30 dagar efter det att varan skickats tillbaka till oss bibehåller vi oss rätten att återinföra varan i vårt sortiment, samt behålla en del av den inbetalda summan för att täcka eventuella extra kostnader och arbete som detta medför.

Blir vi kontaktade av kund som vill ha varan skickad ytterligare en gång efter missad uthämtning, står kunden för hela fraktkostnaden.

Returer

Vill du reklamera en vara eller ångra ett köp skickar du varan till följande adress:

rosmic AB
Skrymegatan 13
504 47 Borås

Personuppgifter

De personuppgifter som vi samlar in är endast de ni som kund fyller i vid köp. Dessa används för att skicka era varor till er och för att fraktbolaget skall kunna skicka er en avisering. Era uppgifter sparas i en krypterad databas i upp till 30 dagar.

Övrigt

Har du övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på mail.

E-postadress: kontakt@rosmic.se

Jag vill ångra mitt köp, går det?
Ja, du har alltid 14 dagars ångerrätt förutsatt att produkten är i ursprungsskick. Vid ångrat köp kontakta oss via mail: kundservice@rosmic.se. Tänk på att du som kund står för alla fraktkostnader vid ångrat köp.

När får jag min beställning?
Normalt sett får du din beställning inom 1-5 arbetsdagar, vissa perioder med hög belastning på postsystemet kan dessa leveranstider bli längre.

Går det att delbetala?
Ja, du kan delbetala då du betalar via Payson-faktura på alla köp som överskrider 300 kr.

Finns alla produkter som visas i lager?
Ja, men tänk på att ifall någon produkt har låg lagerstatus markerad kan någon annan hinna köpa den före dig.

Vad kostar frakten?
Frakten från oss är alltid gratis.

Hur fungerar betalningen?
Vi använder Payson för säkra internetbetalningar. Du slussas vidare från oss till Paysons säkra betalsida där du fyller i all din information och slutför din betalning.